Pro lepší výkon tohoto webu používáme soubory cookie. Využitím těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace.

OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

A. VYMEZENÍ POJMŮ
 

Obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran vznikající v souvislosti s používáním internetového obchodu Dermacol na adrese www.dermacol.cz

VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi společností Dermacol, a.s., jakožto prodávajícím, a zákazníkem, jakožto kupujícím, kterou spolu zákazník a společnost Dermacol, a.s. uzavírají při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu Dermacol na internetové adrese www.dermacol.cz. Kupní smlouva je uzavírána výhradně v českém jazyce.

 

Prodávající a provozovatel internetové prodejny Dermacol

Prodávajícím a provozovatelem internetové prodejny Dermacol na internetové adrese www.dermacol.cz (dále jako „internetová prodejna Dermacol“) je společnost Dermacol, a.s. (dále jako „prodávající“).

  • Obchodní firma: Dermacol, a.s.
    Sídlo: Výtvarná 1023/4, Praha 6, PSČ 161 00
    IČO: 24766208
    Zápis v obchodním rejstříku: Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, pod spisovou značkou B 16659

 

Kontaktní údaje

  • Poštovní adresa pro doručování: Dermacol, a.s., Dusíkova 795/7, 638 00 Brno
  • V případě vracení zboží odebraného osobně v níže uvedené prodejně DERMACOL:
    • DERMACOL STUDIO, NC PALLADIUM, Náměstí Republiky 1, 110 00 Praha 1
    • DERMACOL STUDIO, OC FORUM NOVÁ KAROLINA, Jantarová 4, 702 00 Ostrava 2
  • E-mail: eshop@dermacol.cz 
  • Telefon:  +420 232 23 23 23

 

Zákazník

Zákazníkem je uživatel internetové prodejny Dermacol, který je spotřebitelem nebo obchodníkem. Spotřebitel je fyzická osoba, která při uzavírání kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jako „spotřebitel“).

 

Dárkový poukaz

Mezi zboží, jež může být zákazníkem skrze internetovou prodejnu Dermacol objednáno, patří i dárkové poukazy společnosti Dermacol, a.s., (dále jen „dárkový poukaz“). Dárkový poukaz může být následně využit k platbě za zboží objednané skrze internetovou prodejnu Dermacol.  

Zákazník bere na vědomí, že každý dárkový poukaz lze použít pouze k jednorázové platbě za objednané zboží, a to pouze při osobním odběru objednaného zboží v DERMACOL STUDIU. Za objednané zboží lze současně platit pouze jedním dárkovým poukazem dle pravidla „jeden nákup – jeden dárkový poukaz“. Není-li na dárkovém poukazu uvedeno jinak, činí doba platnosti dárkového poukazu 6 měsíců ode dne převzetí dárkového poukazu zákazníkem.

Dárkový poukaz je směnitelný pouze za zboží nabízené v internetové prodejně Dermacol.          

 

B. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

  1. Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetové prodejny Dermacol jsou závazné. Podáním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a pravidly motivačního programu, a že s nimi souhlasí.
  2. Je-li zákazníkem spotřebitel, kupní smlouva je uzavřena odesláním objednávky zákazníkem a přijetím objednávky prodávajícím. Přijetí objednávky prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu. 
  3. Kupní smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou smluvních stran nebo ze zákonných důvodů.
  4. Je-li zákazníkem podnikatel, je jím odeslaná objednávka zboží návrhem na uzavření kupní smlouvy a kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného potvrzení o přijetí objednávky ze strany prodávajícího zákazníkovi podnikateli.
  5. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
  6. V případě zákazníka spotřebitele je místem dodání zboží adresa uvedená zákazníkem v registračním formuláři nebo formuláři objednávky.
  7. Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka převzetím zboží a zaplacením kupní ceny.
  8. Vyplněním registračního formuláře, či závazné objednávky v rámci internetové prodejny Dermacol, zákazník dává prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o zákazníkovi a o jeho nákupech ve smyslu článku F – Ochrana osobních údajů.
  9. Přijetí a odeslání objednávky je zákazníkovi potvrzeno informativním e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.
  10. Ceny a Slevy. Všechny ceny v internetové prodejně Dermacol jsou konečné včetně DPH. Veškeré ceny včetně akčních cen a nabídek platí do odvolání nebo vyprodání zásob. Prodávající zabezpečí aktuálnost uveřejněné nabídky bez zbytečného odkladu. Slevy zboží v akci, akční nabídky a případné osobní slevy nelze kombinovat a sčítat, pokud není uvedeno jinak.
  11. Storno objednávky - Objednávku může zákazník stornovat e-mailem či telefonicky, a to 24 hodin od odeslání  objednávky. Podmínkou stornování objednávky je uvedení čísla objednávky a kontaktního údaje. Storno objednávky je zákazníkovi potvrzeno informativním emailem na emailovou adresu uvedenou zákazníkem v registračním formuláři nebo formuláři objednávky.
  12. Prodávající může odstoupit od kupní smlouvy do 24 hodin od doručení objednávky zákazníka spotřebitele/potvrzení objednávky zákazníka podnikatele, a to v případě, že:
  • objednávané zboží není skladem, již se nevyrábí či je jinak nedostupné,
  • u objednávaného zboží, které není u dodavatele skladem, se výrazným způsobem zvýšila cena ze strany výrobce,
  • objednávané zboží - stejný typ, model - je dlouhodobě reklamován z důvodu výskytu vad.

U všech výše uvedených případů bude prodávající kontaktovat zákazníka s alternativní nabídkou obdobného zboží.

13. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internet, telefon atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, zcela závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které používá zákazník. 

 

C. DODACÍ PODMÍNKY

Zboží lze převzít osobně v prodejně DERMACOL STUDIO, NC PALLADIUM, Náměstí Republiky 1, Praha 1 nebo v prodejně DERMACOL STUDIO, OC FORUM NOVÁ KAROLINA, Jantarová 4, Ostrava 2 - osobní odběr může být dočasně přerušený.

V případě volby způsobu dodání Zboží kurýrem, je Zboží doručováno prostřednictvím společnosti Geis Parcel CZ s.r.o., se sídlem Zemská 211/I, 337 01 Ejpovice, IČO: 63077051 (dále jako „GEIS PARCEL“).

Poštovné a balné při nákupu nad 555,- Kč je zdarma, v případě nižší objednávky činí 89,- Kč. U všech na dobírku zasílaných objednávek účtujeme poplatek 30,- Kč.

V mimořádné akci může být stanoveno jinak. Zákazník je o ceně poštovného a poplatku za dobírku informován v průběhu objednávky na e-shopu.

V případě dárkových poukazů tyto zasíláme dle požadavku zákazníka buďto prostřednictvím služby GEIS PARCEL anebo přílohou emailu na emailovou adresu zákazníka uvedenou v registračním formuláři/formuláři objednávky, a to zpravidla do 2 (dvou) pracovních dnů od přijetí platby za dárkový poukaz společnosti Dermacol, a.s., na účet prodávajícího. Dárkový poukaz si lze rovněž převzít osobně v DERMACOL STUDIU.   

GEIS PARCEL bude zákazníka kontaktovat na mobilním telefonu ohledně sjednání termínu doručení. Po neúspěšném doručení bude zásilka vrácena prodávajícímu.

Zákazník bere na vědomí, že: 

1. Objednané zboží zasíláme službou GEIS PARCEL.

2. Objednané zboží je expedováno zpravidla do 2 pracovních dnů od přijetí objednávky v případě platby na dobírku a do 2 pracovních dnů od přijetí platby v případě platby převodem a kartou přes internet, pokud je zboží skladem.

Vždy informujeme zákazníka na jeho e-mailovou adresu o odeslání zboží. Pokud objednané zboží není skladem, kontaktujeme zákazníka telefonicky a navrhneme další postup např. jiné plnění, prodloužení dodací lhůty. Zákazník má v tomto případě rovněž možnost od smlouvy odstoupit.

Mimořádně mohou být dodací lhůty prodlouženy, o čemž jsou zákazníci informováni při zadávání objednávky.

3. Přeprava, způsob doručení, způsob oznámení o doručení zásilky, termín a místo převzetí zásilky probíhá v souladu s obchodními podmínkami společnosti Geis Parcel CZ s.r.o.

4. Daňový doklad je součástí zásilky a slouží jako záruční list.

5. V případě, že si zákazník zboží na jím uvedené doručovací adrese nevyzvedne a zboží se vrátí zpět prodávajícímu, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. V takovém případě je prodávající oprávněn částku představující náklady vynaložené zákazníkem na doručení zboží jednostranně započíst na náhradu škody, která prodávajícímu vznikla porušením povinnosti zákazníka převzít zboží (tímto ujednáním není dotčen nárok prodávajícího na náhradu škody vzniklé prodávajícímu nad rámec částky nákladů na doručení zboží). Se souhlasem zákazníka doručí prodávající zákazníkovi zboží opětovně, avšak na náklady zákazníka a až po obdržení úhrady těchto nákladů. To platí i pro případy, kdy první pokus o doručení nebyl zákazníkem hrazen (bonus doručení zdarma apod.).

Způsob úhrady:

  • Dobírkou – kupní cenu uhradí zákazník při převzetí zboží, zboží je expedováno k přepravě zpravidla do 2 (dvou) pracovních dnů od přijetí objednávky/odeslání potvrzení o přijetí objednávky u zákazníka, obchodníka, je-li skladem. 
  • Bankovním převodem - kupní cenu uhradí zákazník předem bankovním převodem na účet prodávajícího: 2600679263/2010 FIO BANKA. Po odeslání objednávky se zobrazí údaje potřebné pro převod peněz – částka, číslo účtu, variabilní symbol. Tyto informace jsou zároveň zaslány zákazníkovi v potvrzení objednávky na jeho email. Po provedení platby jsou peníze na účet prodávajícího připsány obvykle během 1-3 pracovních dní. Zboží je expedováno k přepravě do 2 (dvou) pracovních dnů po připsání příslušné částky (ceny zboží) na bankovní účet prodávajícího (pokud je skladem). Při převzetí zásilky od dopravce zákazník již nic neplatí. Neuhradí-li zákazník cenu zboží bez zbytečného odkladu po uskutečnění objednávky, a to ani po předchozí výzvě prodávajícího, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
  • Platební kartou – kupní cenu uhradí zákazník platební kartou VISA, VISA Electron, Maestro nebo MasterCard. Při akceptaci platebních karet je využíváno 3D-Secure řešení – nejmodernější celosvětovou aplikaci kartových Asociací MasterCard a Visa, umožňující bezpečné platby kartou na internetu. Na rozdíl od platby bankovním převodem není potřeba čekat až 3 (tři) dny. Při provedení platby je zboží expedováno zpravidla do 2 (dvou) pracovních dnů (pokud je skladem).
  • Osobní odběr v DERMACOL STUDIU v NC PALLADIUM nebo v DERMACOL STUDIU v OC FORUM NOVÁ KAROLINA – platba hotově nebo platební kartou při převzetí zboží v obchodě. Zboží může převzít pouze zákazník nebo osoba jím pověřená, a to za předpokladu, že o pověření třetí osoby převzetím zboží zákazník prodávajícího informoval elektronickou poštou a uvedl její jméno a příjmení. Zákazník, jakož i třetí osoba pověřená zákazníkem k převzetí zboží, jsou povinni před převzetím zboží prokázat prodávajícímu, že se jedná o osoby oprávnění zboží převzít, a to předložením platného osobního dokladu, a to občanského průkazu, řidičského průkazu, Opencard nebo cestovního pasu.
  • Dárkovým poukazem (pouze při osobním odběru v DERMACOL STUDIU v NC PALLADIUM nebo v DERMACOL STUDIU v OC FORUM NOVÁ KAROLINA) - při platbě dárkovým poukazem je zákazník povinen sdělit prodávajícímu desetimístný unikátní kód dárkového poukazu tak, aby dárkový poukaz nemohl být použit více než jednou. Při platbě dárkovým poukazem společnosti Dermacol, a.s., bere zákazník na vědomí, že (i) je-li cena objednaného zboží nižší, než nominální hodnota dárkového poukazu a zákazník takovýmto dárkovým poukazem zaplatí cenu objednaného zboží, nemá nárok na vrácení rozdílu mezi nominální hodnotou dárkového poukazu a cenou objednaného zboží v penězích; (ii) je-li cena objednaného zboží vyšší než nominální hodnota dárkového poukazu, zavazuje se zákazník rozdíl mezi cenou objednaného zboží a nominální hodnotou dárkového poukazu doplatit v hotovosti či platební kartou při převzetí zboží. 

Zákazník je povinen zboží převzít v termínu uvedeném v kupní smlouvě či jinak určeném či dojednaném s prodávajícím. V případě prodlení zákazníka s osobním odběrem zboží delším než 7 (sedm) dnů, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, odstoupení od kupní smlouvy oznámí prodávající zákazníkovi elektronickou poštou na emailovou adresu uvedenou v objednávce.

 

D. REKLAMACE A ZÁRUKA ZBOŽÍ

  1. Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetové prodejny Dermacol a právním řádem České republiky.
  2. Zboží lze reklamovat u prodávajícího dle podmínek reklamačního řádu uvedeného níže.
  3. Na zboží se vztahuje záruční doba odpovídající povaze zboží. Záruční doba je uvedena na obalu výrobku a není-li záruka na obalu výrobku uvedena, pak činí 24 měsíců.
  4. Zákazník bere na vědomí, že s ohledem na povahu prodávaného zboží (kosmetické produkty) musí být zboží skladováno při teplotách v rozmezí 5 – 25°C.
  5. Je-li zákazníkem spotřebitel, reklamace se kromě zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k upřesnění v reklamačním řádu. 

 

E. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY (VRÁCENÍ ZBOŽÍ)

Odesláním internetové objednávky zákazníkem spotřebitelem dochází k uzavření smlouvy prostředky komunikace na dálku. Zákazník spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet dnem následujícím po dni, kdy došlo k převzetí zboží zákazníkem spotřebitelem.

Pro účely uplatnění práva odstoupit od smlouvy musí spotřebitel o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy informovat prodávajícího formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného poštou, faxu nebo e-mailu), přičemž může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (ke stažení níže).

Odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen doručit:

  1. v případě zboží, které odebral osobně v níže uvedených prodejnách DERMACOL na adresu:
    • DERMACOL STUDIO, NC PALLADIUM, Náměstí Republiky 1, Praha 1
    • DERMACOL STUDIO, OC FORUM NOVÁ KAROLINA, Jantarová 4, Ostrava 2
  2. v případě zboží, které bylo spotřebiteli doručeno prostřednictvím Geis Parcel CZ s.r.o., na adresu: Dermacol, a.s. Dusíkova 795/7, 638 00 Brno.

Rozhodne-li se spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy, musí odstoupení od smlouvy odeslat prodávajícímu před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení.

V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. Prodávající vrátí zákazníkovi spolu s uhrazenou kupní cenou zboží také jím uhrazené náklady na dodání zboží, a to do výše odpovídající nákladům na dodání zboží nejlevnějším způsobem, který prodávající nabízí. K zásilce, jejímž prostřednictvím je vraceno zboží, musí být přiloženy veškeré dokumenty, včetně faktury, nebo musí být vznik kupní smlouvy jinak bezpochybně prokázán. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi spotřebiteli dříve, než mu zákazník spotřebitel zboží doručí na správnou výše uvedenou kontaktní adresu.  

Zboží je spotřebitel povinen vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, v neporušeném originálním obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní, používané či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o částku odpovídající nákladům na uvedení zboží do původního stavu a vzniklé škodě na zboží. Peníze za vrácené zboží budou spotřebiteli vráceny do 14 dnů od účinnosti odstoupení od smlouvy bankovním převodem na účet, který prodávajícímu písemně sdělí.

Vzhledem k povaze zboží nabízeného v internetové prodejně Dermacol (kosmetické produkty), zdůrazňujeme, že nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. 

Jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a zákazníkem uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, darovací smlouva pozbývá účinnosti a zákazník je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky.

Odstoupením od smlouvy ohledně zboží uhrazeného prostřednictvím bonusové poukázky nevzniká zákazníkovi nárok na opětovné připsání kreditu. Pravidla nakládání s bonusovým kreditem jsou obsažena v Pravidlech motivačního programu.

 

F. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Společnost Dermacol zpracovává osobní údaje všech svých zákazníků v souladu s právními předpisy, a to zejména zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů. Více informací o zpracování osobních údajů a jejich ochraně naleznete zde

 

G. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

V případě sporu z kupní smlouvy mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

h. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Součástí těchto obchodních podmínek je reklamační řád a pravidla motivačního programu. Tyto obchodní podmínky, pravidla motivačního programu a reklamační řád jsou dostupné rovněž na internetových stránkách internetové prodejny Dermacol na adrese www.dermacol.cz a jejich platné a účinné znění je ke stažení, čímž je umožněna jejich archivace a reprodukce zákazníkem.
  2. Odesláním elektronické objednávky zákazník bez výhrad přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném a účinném v den odeslání objednávky.
  3. Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP jednostranně změnit, přičemž text úplného znění platných VOP je prodávající povinen zveřejnit na stránkách internetové prodejny Dermacol.
  4. Veškeré právní vztahy v souvislosti s kupní smlouvou či užíváním internetového obchodu Dermacol na internetové stránce www.dermacol.cz se řídí právním řádem České republiky a případné soudní spory z těchto právních vztahů budou rozhodovány českými soudy.
  5. Veškerá přání, podněty či stížnosti zákazníků prodávající přijímá na elektronické či poštovní adrese uvedené v části A těchto VOP v sekci „kontaktní údaje“.  
  6. Orgánem státního dozoru, jemuž podléhá obchodní činnost prodávajícího, je Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu, Štěpánská 567/15, Praha 2, 120 00. 

 

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 11. 2016.

 

KE STAŽENÍ:

 

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Je-li zákazníkem spotřebitel, reklamace se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k upřesnění v tomto reklamačním řádu. Ke stažení ve formátu PDF výše. 

Je-li zákazníkem obchodník, řídí se odpovědnost prodávajícího za vady zboží zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 

Adresa pro zaslání reklamovaného zboží

  1. v případě zboží odebraného osobně v níže uvedených prodejnách DERMACOL na adresu:
    • DERMACOL STUDIO, NC PALLADIUM, Náměstí Republiky 1, Praha 1
    • DERMACOL STUDIO, OC FORUM NOVÁ KAROLINA, Jantarová 4, 702 00 Ostrava 2
  2. v případě zboží, které bylo spotřebiteli doručeno prostřednictvím Geis Parcel CZ s.r.o., na adresu: Dermacol, a.s. Dusíkova 795/7, 638 00 Brno.

 

Povinnosti zákazníka

V případě, že zboží jeví v okamžiku doručení viditelné známky poškození, je zákazník oprávněn zboží nepřevzít. Po převzetí je zákazník povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných závadách telefonicky či na e-mailovou adresu eshop@dermacol.cz.

Pro řádné vyřízení reklamace je zákazník povinen doručit reklamované zboží dodavateli, a to poštou (jako obchodní balík), případně osobním doručením, a to na adresy uvedené výše. Reklamované zboží nelze zaslat na dobírku. Zákazník je povinen při uplatnění reklamace předložit stručný popis závady. Zákazník je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu, poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit.

Povinnosti prodávajícího

Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne jinak. 

Práva zákazníka z vadného plnění

Prodávající odpovídá zákazníkovi, že věc při převzetí nemá vady.  

Právo zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při předání zboží, i pokud se vada projeví až později. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

V případě, že se po převzetí zboží zákazníkem vyskytnou v záruční době vady zboží, může zákazník uplatnit svou oprávněnou reklamaci.

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí výrobku zákazníkem. Na zboží je poskytována záruka odpovídající povaze zboží. Záruční doba je uvedena na obalu výrobku, není-li záruka na obalu výrobku uvedena, pak činí 24 měsíců. Prodejce odpovídá za všechny vady výrobku, které má zboží při převzetí zákazníkem, a které se projeví v průběhu záruční doby. Nevztahuje se pak na vady způsobené nešetrným či nesprávným zacházením nebo běžným opotřebením.

Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník právo:

  1. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  2. na odstranění vady opravou věci,
  3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

Zákazník je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

Nezvolí-li zákazník své právo z vadného plnění včas, má práva, která by mu jinak náležela při nepodstatném porušení smlouvy.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:

Jedná-li se o vady odstranitelné, ale vyskytující se opakovaně, nebo jedná-li se o větší počet vad, může zákazník požadovat dodání nové věci či výměnu součásti nebo odstranění vady nebo od smlouvy odstoupit. Jedná-li se o vady odstranitelné a není to neúměrné, může zákazník požadovat dodání nové věci či výměnu součásti nebo odstranění vady. Byl-li by požadavek na dodání nové věci nepřiměřený, zejména jde-li o vadu odstranitelnou bez zbytečného odkladu, má zákazník nárok na odstranění vady. Vždy může namísto uvedených práv volit přiměřenou slevu z kupní ceny.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,

  1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci, 
  2. použil-li zákazník věc ještě před objevením vady,
  3. nezpůsobil-li zákazník nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
  4. prodal-li zákazník věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí zákazník prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

Při dodání nové věci vrátí zákazník prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.

Nárok na uplatnění záruky zaniká mimo jiné v následujících případech:

  1. Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla.
  2. Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
  3. Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
  4. Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
  5. Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
  6. Zboží bylo poškozeno živly.

V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu nákladů na doručení reklamovaného zboží prodejci, a to v podobě poštovného v nezbytné výši. Smluvní strany se dohodly, že prodávající uhradí zákazníkovi účelně vynaložené náklady na doručení reklamovaného zboží prodejci pouze na základě daňového dokladu prokazujícího výši skutečně vynaložených nákladů na doručení.

V případě neoprávněné reklamace nemá zákazník nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.


Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 1. 11. 2016.